Iktusova veslačica osvojila broncu na EP

Kad sam ušla u cilj, znala sam da imam medalju, ali ne i koju, rekla je Teuta Lea Stojaković. Bio je to fantastičan vikend u Češkoj! Najkraći je opis nastupa osječke veslačice Teute Lee Stojaković na Europskom juniorskom prvenstvu u češkim Račicama gdje je mlada članica Iktusa u samcu osvojila brončanu medalju.

Teuta Lea je na eurosmotru otišla s novim čamcem i uz poruku: “Ne oterećujem se plasmanom, idem samo dobro veslati. Ako budem dobro odradila utrke, bit će i dobar rezultat.” A u Češkoj je odlično počela i sjajno završila. U kvalifikacijama je bila najbolja u svojoj skupini, zatim prošla i polufinalni “filtar”, a nakon finalne dionice je pak rekla:

– Ostvarila sam ono što sam željela, dobro sam veslala i to mi je donijelo medalju. A novi čamac je pomogao, bez njega sigurno ne bi bilo ni bronce. Napokon imam čamac koji je prilagođen meni i iako se još privikavam na njega, već je došao dobar rezultat – komentirala je presretna mlada Osječanka, jedina hrvatska reprezentativka koja se u Češkoj okitila medaljom.

Kući se vraća s broncom, iako, mogla je to lako biti i srebrna medalja. Naime, pobjednica utrke, inače godinu dana starija od Teute, Nizozemka Marieke Heleen Anne Keijser (8:09,10 minuta) bila je dominantna i u vodstvu od starta do cilja, a Osječanka je stalno bila iza nje. No u cilj je ipak kao druga ušla Bugarka Desislava Georgieva (8:14,55) te zatim Teuta Lea (8:14,63). No ni Teuta Lea, kao ni njezina trenerica Branka Steiner, ne žele pričati o sjajnijoj medalji. I ovako su presretne.

– Ovo je savršeno, veliki rezultat. Teško je sad pričati jer smo puni dojmova, ovdje traje slavlje. Teuta je stalno držala drugo mjesto, a onda pred sam kraj Bugarka se sasvim približila, bila je to ‘mrtva utrka’. Iako sam gledala u ciljnu ravninu, nije mi bilo jasno je li Teuta druga ili treća. Razlika je stvarno bila minimalna – pričala je nakon utrke Branka koja je sa svojom štićenicom bila u Račicama.

Fotofiniš je pokazao da je nekoliko stotinki sekunde ipak bolja bila Georgieva.

– Samo sam veslala najbolje što mogu, nisam uopće obraćala pozornost ni na koga oko sebe. Kada sam ušla u cilj, znala sam da imam medalju, ali ne i koju. A i bilo mi je svejedno, srebro ili bronca, važno je da se s Europskog prvenstva vraćam s medaljom, zadovoljna i sretna zbog utrka koje sam odradila – dodala je Stojaković uz napomenu: “Ovo je tek početak”.

– Početak je sezone i ovo je zagrijavanje za kolovoz i Svjetsko juniorsko prvenstvo u Rio de Janieru koje će meni biti vrhunac sezone. Samo mi je važno da dobro radim, dobro veslam, a kad je tako, znam da će doći i dobar rezultat. Uostalom, ovo EP je to pokazalo – zaključila je najdarovitija članica Iktusa.

Dva šesta mjesta

U Češkoj se natjecalo sedam hrvatskih posada, ukupno 18 veslačica i veslača. Teuta Lea odradila je sjajne utrke u samcu i kući se jedina vraća s medaljom, dok su još dvije posade veslale u A finalima i zauzele šesto mjesto. Naime, šesti je bio četverac s kormilarom (Juraj Herenda, Marin Maletić, Matija Milin, Leon Mikulić i kormilar Tomislav Bašić) te četverac na pariće – Niko Dunkić, Leon Bulić, Patrik Farkaš i Andrija Šupe.